Άγχος με τα μαθηματικά προβλήματα; Καλύτερα όχι!

Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να λύσουν μαθηματικά προβλήματα υπό πίεση χρόνου, ενώ βρίσκονταν μέσα σε σαρωτή μαγνητικής τομογραφίας και τα αποτελέσματα δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό Biological Psychiatry.

Για πρώτη φορά ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Tubingen της Γερμανίας μελέτησαν την αντίδραση του εγκεφάλου στο στρες που δημιουργεί η επίλυση ενός δύσκολου μαθηματικού προβλήματος σε συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο.

Σκοπός της έρευνας του τμήματος Ψυχιατρικής και Ψυχοθεραπείας ήταν να προσδιοριστεί το πόσο επιρρεπές είναι ένα άτομο στην αρνητική διάθεση και πόσο αυτό μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο της ψυχικής ασθένειας.

Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να λύσουν μαθηματικά προβλήματα υπό πίεση χρόνου, ενώ βρίσκονταν μέσα σε σαρωτή μαγνητικής τομογραφίας και τα αποτελέσματα δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό Biological Psychiatry.

Ανεξάρτητα από το πόσο καλά τα πήγαν στο μαθηματικό πρόβλημα, οι ερευνητές έλαβαν μόνο αρνητική ανατροφοδότηση. Μια αγχωτική κατάσταση, σε άλλους λιγότερο, σε άλλους περισσότερο, με διαφορετικές περιοχές του εγκεφάλου να αλληλεπιδρούν και να εμφανίζονται προβλήματα στη μεταξύ τους επικοινωνία.

Στη συνέχεια οι επιστήμονες συσχέτισαν τις απαντήσεις τους με το πόσο αγχωμένοι ή καταθλιπτικοί ήταν οι συμμετέχοντες, με βάση τη θεωρία ότι όσο πιο αρνητική είναι η ιδιοσυγκρασία ενός ατόμου, τόσο μεγαλύτερος είναι ο κίνδυνος ψυχικής ασθένειας.

Η αλλοιωμένη επικοινωνία μεταξύ των περιοχών του εγκεφάλου έδειξε ότι οι ψυχικές διαταραχές είναι ουσιαστικά ασθένειες του συγκεκριμένου δικτύου, όταν διαταράσσεται η αλληλεπίδραση των νευρικών μονάδων και με τα ευρήματα αυτά ευελπιστούν να αναπτύξουν περισσότερο εξατομικευμένες διαγνώσεις και θεραπείες στο μέλλον.

Άρθρο του Θανάση Κοπάδη , Μαθηματικός – Συγγραφέας

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.